2010. április 10., szombat

3. fejezet - A Tehén, mint művészeti érték


Már igen korán felismerték a Tehénben rejlő kincset (itt nem a tejre gondolunk, bár az is benne rejlik). 1901-ben a Milka csokoládé első csomagolt változata már lila volt, csak akkor még egy fekete-fehér Tehén és alpesi háttér díszítette. Egyesekben talán felmerülhet a kérdés: miért pont Tehén? Nos, a válasz több mint egyértelmű: egyetlenegy másik lény (könyvünkben szándékosan mellőzzük az „állat” szó használatát, tisztában lévén olvasóink érzékenységvel) sem testesíti meg úgy a csokoládé különlegességeit, az Alpok világát és az alpesi tejet. Történeti adalékként elmondjuk, hogy 1973-ban jelent meg az első lila tehenes Milka reklám a tévében, amelyért az azt készítő ügynökség az Art Directors klub aranydíját vehette át (a reklámügynökség az MTA különdíjában részesült 2009 decemberében). 1973 óta a lila tehén 110 tévéreklámban játszott főszerepet, rá a továbbiakban Híres Tehénként hivatkozunk. 1995-ben Bajorországban egy verseny során megkértek 40.000 gyereket, hogy fessenek ki egy tehenet: minden harmadik gyerek a lila színt választotta. A Híres Tehén tehát a minőség jelképe, szimpatikus, hihető, jóindulatú és türelmes benyomást kelt, merthogy az is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése